| Tillbaka till Arbetsplutonen, Ing 1 / SWEDINT | |
Korrespondens:
http://www.facebook.com/erling.glantz?ref=ts
Erling Glantz har inte svarat på mina frågor.
Meddelande till Erling Glantz 2012-07-23 (obesvarat):Hej Erling Glantz, Du kommer säkert ihåg mig som en av namnskyltstryckarna på Ing 1/SWEDINT. Jag vet faktiskt att du kommer ihåg mig eftersom du var så fascinerad av rutnätsmetoden som jag använde för att genomföra en förstoring av en karta över området. Jag var alltså den långhåriga som arbetade med Stockis och Sune Lind under åren 1996-1997. Ni befäl på Ing 1 tvingade oss att arbeta för er under 10 månader men det har kommit till min vetskap att det har varit olagligt sedan år 1992. Det bryter också mot regeringsbeslut från år 1969. Verksamheten bröt systematiskt mot hela 10 regeringsbeslut, lagparagrafer och internationell lag. Jag söker nu en förklaring eller en ursäkt från er som drev verksamheten. Själv tryckte jag namnskyltar och städade golv men det har alltså registrerats som en utbildning i papperskopiering vilket betyder att hela vår värnplikt var en stor lögn. Först och främst så skulle jag vara tacksam om du kunde kommentera innehållet på webbsidan. Sedan har jag två direkta enkla frågor som jag gärna vill ha svar på så att jag slipper spekulera: 1: Du var arbetsplatschef för friskvården, d.v.s. en enda värnpliktig. Ansåg du att det här rörde sig om arbete eller utbildning inför ett verkligt behov i krigsorganisationen? 2: I vilken befattning krigsplacerades dina värnpliktiga? Jag misstänker att man inte kan krigsplacera värnpliktiga som vaktmästare i gymnastiksal och eftersom lagen vid den tiden krävde krigsplacering så måste man alltså ha hittat på någonting annat. Jag har fler frågor men jag vill inte överbelasta dig i mitt första meddelande. Tacksam för svar. http://arbetsplutonen.awardspace.us
Meddelande till Erling Glantz 2012-08-20 (obesvarat):
|
|
| Tillbaka till Arbetsplutonen, Ing 1 / SWEDINT |